آیا رفتار کاربران در سئو سایت تاثیرگذار است؟
نوشته شده توسط : javaneh

گوگل تاکید بسیاری دارد که محتواهای سایت برای کاربران نوشته شود. فکر کردن به این جمله می‌تواند خود پاسخگوی سوال مدنظر باشد. گوگل به سایت‌هایی علاقمند است که تعامل بیشتری با کاربر برقرار می‌کند و سعی می‌کند که امتیازات ویژه‌ای برای این سایت‌ها لحاظ کند.

البته رضایت کاربران از عملکرد آنها مشخص می‌شود. به عنوان مثال؛ هنگامی که بارگذاری صفحه برای کاربر چندین ثانیه طول می‌کشد، و یا زمانی که محتوا در گوشی موبایل یا دسکتاپ به خوبی نمایش داده نمی‌شود، کاربر صفحه را ترک می‌کند و سایت دیگری را باز کند.

چطور سایت را سئو کنیم مجموع این عوامل سبب می‌گردد که گوگل به مرور زمان حساسیت بیشتری روی صفحه شما نشان دهد و درصورت مکرر بودن این موضوع، به مرور از صفحه نتایج حذف خواهید شد.

به مرور زمان علم کاربران برای جستجو افزایش یافته و به همین دلیل الگوریتم‌های گوگل به خوبی عملکرد کاربران را زیر نظر گرفته و آنها را تحلیل می‌کنند. این نکته را بخاطر داشته باشید که ممکن است کاربران محتوای صفحه را فراموش کنند ولی هرگز حس خوب یا بدی که از خواندن یک صفحه بدست آمده است را هرگز فراموش نمی‌کنند.

نقشه سایت (sitemap)چیست و آیا در سئو سایت تاثیر دارد؟

یکی از عوامل موثر در سئو سایت تاثیرگذار است از نقشه سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌باشد. نقشه سایت یا به اصطلاح سایت مپ، خزش ربات‌ها در سایت را آسان‌تر می‌کند.

نقشه سایت در وب‌سایت‌هایی که محتوا و صفحات زیادی دارند، کمک می‌کند تا صفحات زودتر کرال و ایندکس گردد.

برندسازی در سئو چیست؟

سئو برندینگ یا برندسازی در سئو، به فرآیندی گفته می‌شود که در آن برند کسب و کار به منبع مهمی از ترافیک تبدیل می‌شود. به عنوان مثال شما برای آموزش‌های حوزه سئو فقط به سایت دی ام روم مراجعه می‌کنید و مطمئن هستید که محتوای ارائه‌شده از اعتبار کافی برخوردار است.

درصورت داشتن محتوای عالی به علاوه اعتمادسازی و برندینگ صحیح پس از مدتی، نشانی از برند در پسوند یا پیشوند کوئری دیده خواهدشد. به عنوان مثال؛ آموزش سئو دی ام روم، سئو چیست دی ام روم، خرید دوره جامع آموزش سئو دی ام روم.

آنالیز رقبا در سئو به چه معناست؟

آنالیز رقبا شامل تحقیق در مورد محتوا، لینک‌سازی، کلمه کلیدی،… که رقبای حوزه کسب و کار شما استفاده کرده‌اند تا به رتبه و جایگاه بالایی برسد. با این کار متوجه می‌شوید که رقبا برای اینکه یک جایگاه مناسب در یک کلمه کلیدی کسب کنند، به چه میزان تولیدمحتوا کرده‌اند و در این راه چه لینک‌سازی‌های داخلی و خارجی انجام داده‌اند.

ابتدا لیستی از رقبای خود را مرتب کنید. شفاف و ضعف‌های مشترک رقبا را پیدا کنید. سپس مخاطبان هدف خود را بشناسید و با جمع‌بندی و استراتژی درست اقدام به تولید محتوا کنید. آنالیز رقبا می‌بایست به طور مرتب و ماهیانه انجام گیرد و کوچکترین اقدام آنها می‌بایست با عکس‌العمل سایت شما همراه باشد.

SSL و HTTPS در سایت چیست؟

امنیت و ایمنی اطلاعات کاربر از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی سایت محسوب می‌شود. اگر گوگل متوجه شود که وبسایت امنیت کامل کاربر را تامین نمی‌کند، به هیچ عنوان رتبه و جایگاه خاصی به سایت اختصاص نمی‌دهد.

خرید گواهی SSL و نصب روی دامنه سایت که از طریق شرکت هاستینگ انجام می‌گیرد، یکی از عوملی است که برروی انتخاب کاربر تاثیر مستقیم می‌گذارد. پس از نصب SSL روی سایت، یک قفل در کنار نام دامنه شما نمایش داده می‌شود و در ضمن پروتکل سایت شما از http به https تبدیل خواهدشد که s مخفف کلمه Secure یعنی امن‌بودن می‌باشد.

ساختار صحیح URL یا آدرس صفحات در سئو سایت

برخی از افراد براین عقیده هستند که ساختار Url هیج تاثیری در سئوسایت ندارد و به همین دلیل انواع و اقسام کاراکترها (همچون نام دسته‌بندی، روز، ماه و سال انتشار، نام نویسنده، ترکیب کاراکترهای فارسی و انگلیسی و…) را در آدرس صفحات قرار می‌دهند.

طبق تجربه تیم سئو دی ام روم، بهترین URL، آدرسی است که پس از نام دامنه، نام صفحه قرار بگیرد. از سوی دیگر سعی نمایید از تعداد کاراکترهای کوتاه‌تری برای آدرس صفحات استفاده نمایید. طبق آمار مستند گوگل که در تصویر زیر مشخص است، هرچه تعداد کاراکترهای یک صفحه کمتر باشد، جایگاه و رتبه بهتری به آن اختصاص داده خواهدشد.

به دو نکته مهم توجه کنید؛ از ترکیب زبان فارسی و انگلیسی برای URL اجتناب کنید و نکته دیگر اینکه درصورتی که آدرس صفحات شما از مدت‌ها قبل تعیین شده است، تغییر آدرس ممکن است سبب افت جایگاه شما در صفحه نتایج گردد. پس بهتر است درصورتی که صفحات شما، جایگاه مناسبی را کسب کرده است، به آدرس صفحات دست نزنید و یا پس از تغییر از ریدایرکت 301 استفاده نمایید.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 140
|
تعداد امتیازدهندگان : 53
|
مجموع امتیاز : 53
تاریخ انتشار : جمعه 19 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: